Biznesmenów

Jaki jest najlepszy hostel na świecie

Zmiany w kodeksie mieszkaniowym, znanym jako "ustawa o zakazie hosteli ”nie została jeszcze przyjęta, a instytucje petersburskie już zaczęły mieć problemy. W połowie lutego sąd postanowił zamknąć hostel w Petersburgu "Znajomi "na Newski Prospekt: ​​wcześniejsi mieszkańcy domu narzekali na to. Wcześniej podobna historia miała miejsce w schronisku Bagel na Saperny Lane.

Petersburg w ciągu ostatnich 10 lat stał się jedną ze światowych stolic hosteli. Prawie wszystkie z nich znajdują się w budynkach mieszkalnych (często w przesiedlanych mieszkaniach komunalnych) i podlegają automatycznie przepisom o zakazie, jeśli zostaną wydane bez zmian.

Najbardziej znanym hostelem w Sankt Petersburgu jest Soul Kitchen w budynku mieszkalnym Lipin z 1863 r. Zbudowanym na skarpie Moika. Młode małżeństwo Lyubov i Sergey Sorokin otworzyli go w 2012 roku po projekcie o tej samej nazwie na ulicy 1. Sowieckiej. W tym roku Soul Kitchen po raz kolejny otrzymała najbardziej prestiżową nagrodę branżową Hoscar od Hostelworld, w pięciu kategoriach jednocześnie, w tym "najlepszy mały hostel na świecie. ”A pewnego dnia hostel otrzymał także nagrodę Russian Hospitality Award jako "najlepszy hotel designerski ”.

W październiku 2016 roku The Guardian umieścił Petersburga wśród dziesięciu najlepszych europejskich luksusowych hosteli. W styczniu tego roku The Huffington Post umieścił je na liście 12. "niesamowite hostele, które powinien odwiedzić każdy podróżnik. ”

Zdjęcia

Victor Yuliev

Soul Kitchen mieści się w dawnym mieszkaniu komunalnym (Sorokins wynajmuje lokale od właściciela, który kupił pokoje i początkowo wynajął je do kręcenia takich programów telewizyjnych jak "Master i Margarita "). Zarówno mieszkania komunalne, jak i zwykłe znajdują się w drzwiach wejściowych. Jedna z sąsiadek hostelu, Irina, powiedziała Life wokół: "Kiedy tu weszliśmy, hostel już tam był i na początku był dla mnie minusem. Ale potem zdałem sobie sprawę, że sąsiedztwo przynosi tylko pozytywne rzeczy. Hostel jest gwarancją porządku i czystości. Nigdy nie było żadnych incydentów. Rozmawialiśmy na ten temat z naszymi sąsiadami: każdy ma tylko pozytywną opinię. Jestem pewien, że rachunek za hostel nie jest skierowany na korzyść małych i średnich przedsiębiorstw, które są podstawą gospodarki każdego cywilizowanego kraju, a także na korzyść zwykłego konsumenta ”.

Rozmawialiśmy z Ljubowem i Siergiejem o tym, czy są plusy "ustawa o zakazie hosteli ”o różnicy między hostelami w Petersburgu a hostelami w Moskwie, a także o tym, jak udało im się zadowolić sąsiadów przy drzwiach wejściowych.

O komunalnej

Miłość: Kiedyś było wspólne mieszkanie. Jakieś pięć lat zanim dowiedzieliśmy się o niej, została przesiedlona i przez cały czas mieszkanie było puste. W jakiś sposób nawet robotnicy-imigranci przykucnęli ją - wypędzili ich ... Pokój wyglądał okropnie.

W ostatnim pokoju znajdowała się sztuczna cienka ściana, której celem było obniżenie czynszu (opłata dotyczyła metra kwadratowego). Znaleźliśmy zamurowane okno - usunęliśmy cegły i znaleźliśmy gazety w latach dwudziestych (Właściciele umieścili fragment takiej gazety w ramie i zawiesili na ścianie w hostelu. - wyd.). Okna miały bardzo piękne długie mosiężne zasuwy. Trudno byłoby zainstalować je na plastikowych oknach, ale oczywiście je uratowaliśmy. Nawiasem mówiąc, zatrzaski i sztukaterie są chronione przez państwo jako wartość kulturowa.

Zachowujemy nawet dziwne przedmioty, które nie są chronione. Na przykład był kawałek drewna, ma ponad 150 lat. Były w nim dziury: najwyraźniej, aby drewno nie straciło kształtu. Seryozha włożył żarówki do dziur - okazało się bardzo fajne. Stoły w recepcji oraz w pokoju z komputerami wykonane są ze starych drzwi, których postanowiono nie wyrzucać podczas napraw. Są tak stare jak dom, niektórzy nawet opuścili oryginalny obraz, ponieważ zostały zachowane pod warstwami tapety. Zaoszczędziliśmy kawałek kranu: niezręczna rzecz, ale tak samo było w Ermitażu - rury ołowiane łączą się z mosiądzem (kiedy rozpoczęli naprawę, woda przepływała przez jedną z takich rur ołowianych - nie wyobrażam sobie, jak ludzie jej używali).

O sąsiadach

Miłość: Kiedy tu weszliśmy, drzwi frontowe wyglądały inaczej: klasyczne radzieckie schody, ściany pomalowane na strasznie niebieski kolor. Nad nami, na trzecim piętrze, były dwa mieszkania komunalne. Następnie kupiliśmy jeden z nich, aw 2014 roku wraz z naszym nowym sąsiadem dokonaliśmy napraw w drzwiach wejściowych. Łączna inwestycja wyniosła 1,2 miliona rubli, równo podzieliliśmy koszty.

Jeśli coś zostanie zadrapane w drzwiach wejściowych lub ktoś zdobi je, natychmiast je wyczyścimy i odbarwimy. Uważamy, że powinniśmy być zaangażowani we wszystko, co znajduje się w hostelu. Teraz zastanawiamy się nad wykonaniem małego witrażu na podeście.

Siergiej: Do wynajęcia mieszkanie na parterze. Po drugie jesteśmy. Po trzecie, tuż nad nami, znajduje się mieszkanie komunalne, az drugiej strony niemiecki konsul kulturalny z żoną. Na czwartym piętrze znajduje się kolejne wspólne mieszkanie i mieszkanie.

Miłość: Często spotykamy jednego z sąsiadów na czwartym piętrze na schodach. Kiedyś powiedział: „Och, słyszałem o prawie (Informacje o hostelach w budynkach mieszkalnych. - Przybliżone wyd.)Nie martw się, wspieram cię. ”To miłe.

O gościach i personelu

Miłość: Soul Kitchen jest częściowo naszą projekcją. Hostel przyciąga ludzi takich jak my. Ci, których nie rozumiemy, nie przyjdą tutaj. Na przykład nasi goście nie są zbyt zadowoleni z grup uczniów, którzy biegają i krzyczą. Jesteśmy hostelem rodzinnym, ale nie będziemy osiedlać grup szkolnych za żadne pieniądze.

Siergiej: Ponadto regulacja odbywa się na poziomie cenowym: jesteśmy drożsi niż jakiekolwiek hostele w Petersburgu (aw Moskwie znamy tylko jeden bardzo drogi hostel). Ludzie odchodzą, ponieważ chcą do nas przyjść. Możesz mieszkać w schronisku za 250–500 rubli, a dla nas za 900. Latem ceny są jeszcze wyższe - 1 300–2 000 rubli za łóżko (konkurenci mają 1500 w szczytowych terminach).

Miłość: Przeczytałem artykuł o ludziach, którzy zmienili swoje mieszkanie na hostel i wydaje mi się, że to straszne zjawisko. Tak, naprawdę. Być może ci stulatkowie przyczynili się do ustawy zakazującej hosteli w budynkach mieszkalnych. Kiedy ludzie mieszkają w hostelu przez długi czas, zaczynają czuć się jak w domu. Rozumieliśmy to już dawno temu i mamy limit - maksymalnie dwa tygodnie (choć czasem robimy wyjątki). Jesteśmy hostelem dla podróżników. Ci, którzy przyjeżdżają do Petersburga, by pracować lub uczyć się przez długi czas, nie są naszymi idealnymi gośćmi.

Siergiej: Zatrudniamy około ośmiu osób. Wynagrodzenia są wyższe niż średnia w branży. Teraz rekrutujemy nowych ludzi. Staramy się szukać przyjaciół i przyjaciół znajomych, zabieramy ludzi z naszego kręgu. W HeadHunter zdecydowanie nie napiszemy reklamy.

Miłość: Przy okazji, korzystając z okazji: chcemy znaleźć osobę, która mówi po angielsku i koreańsku. Mamy wielu gości z Korei, niektórzy mają problemy z językiem angielskim. Ogólnie rzecz biorąc, Azja rośnie obecnie w całkowitym napływie turystów. Chińscy goście podróżują głównie do tanich hoteli, a my mamy azjatyckich gości nr 1 - to Korea Południowa.

O Hostelworld

Miłość: Hostelworld ma własne algorytmy, według których obliczają zwycięzców nagrody Hoscar. Myślę, że istnieje wiele czynników, nie tylko wysoka ocena (możesz mieć ocenę 9,9, na podstawie tylko dwóch recenzji).

Kiedy gość opuszcza hostel, otrzymuje list od Hostelworld i może zostawić recenzję. Po pierwsze, przyznaje ocenę od jednego do pięciu punktów za kilka parametrów: atmosferę, czystość, personel, udogodnienia, stosunek ceny do jakości, lokalizację. Potem pisze komentarz. Powinno być wiele recenzji, wszystkie muszą być prawdziwe.

Często nowe hostele początkowo mają fałszywe recenzje. Hostelworld ma algorytm do wykrywania podróbek. Ponadto prędzej czy później pojawia się recenzja prawdziwego gościa, która umieszcza wszystko na swoim miejscu. Dlatego fałszywe recenzje nie mają sensu.

W historii naszego hostelu na Moika na Hostelworld pojawiło się około 1300 recenzji Soul Kitchen. Mamy ocenę 9,9 - jest wyższa niż ktokolwiek inny na świecie (jeśli nie weźmiesz pod uwagę obiektów z niewielką liczbą recenzji).

Każdego roku Hostelworld organizuje konferencje; przybywa tam około 300 delegatów. Komunikujemy się z personelem witryny, ale oczywiście nie na temat „przedstawiania odpowiedniej osoby do otrzymania nagrody”. Pomagają w aspektach technicznych.

O konsultacjach

Siergiej: Uruchomiliśmy Soul Kitchen Consulting, ale odradzamy bardzo aktywnie i na pewno nie zarabianie pieniędzy. Zrobiliśmy to, aby poznać nowych interesujących ludzi. Za godzinę konsultacji przez Skype bierzemy 7 tysięcy rubli. Koszt pomocy w sporządzeniu biznesplanu lub analizie konkurentów jest omawiany osobno. Jeśli naprawdę podoba nam się ten projekt, jesteśmy gotowi pomóc z bezpłatnymi poradami.

Zwracają się do nas głównie ludzie z Rosji. Pytania są bardzo różne: od tego, jakie zasoby pomieścić, aby pomóc w planowaniu. Menedżerowie hostelu Samara zapytali, jakie innowacje można wprowadzić. Jeden z pierwszych klientów - dziewczyna z Ekwadoru - był zainteresowany tym, na co zwrócić uwagę, aby zwiększyć ocenę.

Miłość: Z prawnego punktu widzenia otwarcie hostelu nie jest trudne. Pytanie brzmi, jak to będzie działać. W Petersburgu i Moskwie, ogromnej liczbie hosteli, nie ma to nawet w Europie. Istnieje 360 ​​hosteli w Petersburgu tylko na Booking.com, a jeszcze więcej w Moskwie. Koledzy z Europy często pytają: „Jak możesz konkurować w takich warunkach?” Ale mamy duży kraj, ogromna liczba lokalnych mieszkańców podróżuje do Rosji.

Jednocześnie ogromna liczba hosteli jest zamykana lub odsprzedawana, ponieważ nie wszystko jest takie proste. Wielu ma takie podejście: rozkładanie łóżek - i to wszystko. W każdym niskim sezonie około 20 nowych hosteli jest otwieranych, zrzucane, a następnie zamykane.

O The Guardian i Artemy Lebedev

Miłość: Bardzo się cieszymy, że autor rankingu w The Guardian („10 najlepszych luksusowych hosteli w Europie.” - wyd. Ok.) zauważył nas i zapamiętał. Nazywa się Cash, jest blogerem (strona internetowa Budget Traveler). Wcześniej napisał książkę o luksusowych hostelach w Europie. Kiedy sporządził listę, zwrócił się do nas.

Możesz się tam dostać, jeśli jeden ze znanych blogerów podróżniczych napisał o tobie. A w 2013 roku nasz dobry przyjaciel Cash Brooke Shunman został z nami. Była podekscytowana. Powiedziała Cache'owi, a on nas zaskoczył, włączając nie tylko do książki, ale także na szczycie The Guardian.

Siergiej: Kilka lat temu Soul Kitchen został uwielbiony przez Artemy Lebiediewa (wideo można znaleźć na stronie tytułowej SK. - Uwaga wyd.) Artemy był z nami w 2013 roku, kiedy przyjechał do Petersburga z wyprawą etnograficzną. Wiedząc, że Artemy może zarówno obniżyć, jak i podnieść każdy projekt, byliśmy bardzo zdenerwowani. W rezultacie, pod koniec wyprawy, on i zespół zatrzymali się na kolejną noc, mimo że zwykle tego nie robią. Dla nas była to najwyższa pochwała.

Miłość: Niektórzy uważają, że zapłaciliśmy za reklamy. Nie! Nie zapłaciliśmy i byliśmy bardzo zaskoczeni, gdy Artemy opublikował o nas ogromny post. Oczywiście jesteśmy mu za to bardzo wdzięczni!

Siergiej: Nie wyobrażam sobie, ile by to kosztowało. Tak, a reklama to reklama, ale kiedy ktoś pisze o tym, jak się czuje, jest zupełnie inaczej.

Miłość: Potem skontaktował się z nami, ponieważ chciał zrobić małą Soul Kitchen w swoim studio. Wspólnie z jego architektem opracowaliśmy mały projekt. Teraz jest już wdrożony: jest to mały pokój dla stażystów z pięknymi łóżkami piętrowymi.

Siergiej: A kiedy był na Karaibach, wysłał nam stamtąd pocztówkę. Ogólnie rzecz biorąc, miło jest, że osoba jest tak nasycona. Nie możesz tego kupić za pieniądze.

O rachunku

Siergiej: Teoretycznie wszystkie hostele w Petersburgu mogą podlegać nowym przepisom. I główny problem: podobnie jak wiele przepisów w Rosji, może być interpretowany tak, jak chcesz. Nie ma jeszcze prawa, ale niektóre władze już zaczynają rozumieć, że tym sosem można zamknąć wszystkich. Mechanizm zaczął się obracać.

Miłość: Po pierwszym czytaniu projektu omawiano potrzebę wprowadzenia poprawek. W szczególności pozwolą na schroniska w budynkach mieszkalnych, pod warunkiem że sąsiedzi nie będą mieli nic przeciwko. Tutaj jednak pojawia się pytanie: jak sporządzić zgodę sąsiadów? Ogólnie rzecz biorąc, mamy nadzieję, że zwycięży zdrowy rozsądek. Nie chcemy bać się o naszą przyszłość. Niepewność spowalnia rozwój.

Siergiej: Co więcej, planujemy otwarcie nowego skrzydła przed rozpoczęciem sezonu. Będzie jeszcze osiem pokoi dla 36 osób - około 200 metrów kwadratowych. Wcześniej istniało również mieszkanie komunalne, ubiegłego lata zostało przesiedlone. Teraz robimy naprawy.

Ale ogólnie cały przemysł zwalnia teraz: nikt nie chce inwestować pieniędzy w coś, co można zabrać. Z drugiej strony, to prawo może oczyścić rynek pozbawionych skrupułów graczy. Ale ta sama obowiązkowa klasyfikacja obiektów noclegowych, która nie wszystkie przeszły, już spełnia tę funkcję (obiekty noclegowe, które nie przeszły klasyfikacji od 1 stycznia 2017 r., Nie mogą działać, istnieje prawo). Możesz napisać rachunek na podstawie klasyfikacji i rejestru zatwierdzonych hosteli, ale jak dotąd nikt nie chce tego robić.

Miłość: W całej tej historii nie jest jasne, co zrobić z tym, co przyziemne. (Puchar Świata FIFA 2018. - przybliżony.). Petersburg składał się z ogromnej liczby mieszkań komunalnych, a teraz główną częścią liczby pokoi w centrum są małe hotele i schroniska. Jeśli wszystko jest zamknięte, nie ma wystarczająco dużo miejsca dla gości. W Moskwie jest to łatwiejsze: jest więcej dużych hoteli. Nie mamy tego.

O hostelach w Moskwie

Siergiej: Koledzy z Moskwy powiedzieli, że w zeszłym roku przybyli do swojego hostelu z agencji inspekcyjnych i powiedzieli: „Nie masz znaku zakazu palenia”. - „Jak?! Oto ona.” - „Ta płyta jest wykonana zgodnie z innym GOST - wszystko blisko.” Wciąż mamy kwiaty, w Moskwie wszystko jest znacznie trudniejsze: wydaje się, że rząd miasta dał tajne zezwolenie na zamknięcie hosteli.

Miłość: Musisz zrozumieć, że ogólnie jakość hosteli w Moskwie jest niższa niż w Petersburgu. Sytuacja, choć zmienia się na lepszą, jest powolna. Przybywają tam głównie na studia. Ten kontyngent żyje długo, płaci minimum. W Petersburgu większość hosteli jest zaprojektowana dla podróżników, mamy więcej kulturalnych. Ze wszystkich moskiewskich hosteli 100% jest wypełnionych podróżnymi, może pięciu. Wielu przenosi się do Moskwy, aby zarobić pieniądze. A przeprowadzka do Petersburga, aby zarabiać pieniądze, wydaje się dziwna.

Obejrzyj wideo: NAJDROŻSZY HOTEL ŚWIATA #VLOG 7 (Październik 2019).

Popularne Wiadomości

Kategoria Biznesmenów, Następny Artykuł

6 niezwykłych Olivier
Przepisy szefa kuchni

Ani jeden świąteczny stół nie jest kompletny bez głównej sałatki świątecznej Olivier. Zebraliśmy wybór sześciu niezwykłych przepisów na tradycyjną sałatkę, aby nieco urozmaicić klasyczne danie. Olivier z krabem i czerwonym kawiorem szefa kuchni restauracji Food Embassy Składniki: Kiszony ogórek - 20 g Świeży ogórek - 20 g Jajko kurze - ½ szt.
Makaron warzywny
Przepisy szefa kuchni

Siergiej Besedin, szef kuchni kawiarni i sklepu Gorod-Sad, urodził się 20 czerwca 1986 r. W mieście Dmitrow w obwodzie moskiewskim. Unlearned w Dmitrov College z dyplomem z mechaniki samochodowej. Ponadto w 2004 roku ukończył kursy w Moskiewskim Kolegium Biznesu z dyplomem kulinarnej czwartej klasy, ale ostatecznie przeniósł się do Moskwy sześć lat temu.
W okolicy Burger Life
Przepisy szefa kuchni

W ubiegłym tygodniu w restauracjach Burger Heroes pojawiło się nasze charakterystyczne życie wokół burgera, którego możesz spróbować do 6 grudnia. Mówimy ci, jak gotować w domu. Burger Life around Burger Heroes przepis szefa kuchni Piotr Rabchevsky Nadzienie grzybowe Składniki Gotowane borowiki - 700 g Rafinowana czerwona cebula - 200 g Olej roślinny - 50 g Śmietanka 22% zawartości tłuszczu - 300 g Świeży rafinowany czosnek - 4 g Sól - 3 g Czarna mielona pieprz - 1 g Przygotowanie Grzyby Porcini oczyścić z piasku, spłukać i gotować w osolonej wodzie przez 30-40 minut, usuwając pianę.
Czytaj Więcej
 Trzy przepisy na chude owsianki
Przepisy szefa kuchni

Najczęściej przyzwyczajamy się do jedzenia owsianki rano, ale w rzeczywistości może to być pełne i ciekawe danie główne na lunch i kolację. Poprosiliśmy szefów kuchni moskiewskich restauracji o podzielenie się z nami przepisami na różne chude kaszki, z którymi możesz zacząć eksperymentować ze zbożami. Owsianka z soczewicą z warzywami na parze szefa kuchni restauracji Ruski Alexander Volkov-Miedwiediew Składniki na 4 porcje: Soczewica sucha - 250 g Marchew - 70 g Cebula - 70 g Łodyga selera - 70 g Suszone pomidory - 100 g Rukola - 10 g Śmietana: Korzeń selera - 50 g Ziemniaki - 50 g Cebula - 50 g Marchewka - 50 g Bulion warzywny - 100 g Sposób przygotowania: Soczewica jest prawie gotowana do zagotowania w bulionie warzywnym.