Chmura wiedzy

11 cytatów o tworzeniu nowej branży z filmu Dogtown i Z-Boys

Stacy Peralta dorastał na obrzeżach Los Angeles i całe dzieciństwo spędził na surfowaniu i jeździe na deskorolce. W dokumencie Dogtown i Z-Boys, opowiadając o tuzinie nastolatków, opowiadał o tym, jak deskorolka z niepopularnej rozrywki dla dzieci zamieniła się w ogromny przemysł o obrotach rzędu kilku miliardów dolarów. Jest to osobista zasługa samego Peralta i jego towarzyszy. Pod koniec lat 70. stworzył firmę, która produkuje sprzęt do treningu skateboarderów, a także zaczął kręcić i sprzedawać treningowe taśmy wideo.

Dogtown to obszar przemysłowy na północnych obrzeżach Los Angeles, był brudny, niebezpieczny, biedny, to był raj. Na plażach w Dogtown nikt nie odpoczywał z rodziną, spędzali czas na surfingu. Wtedy ten sport nie stał się jeszcze branżą wartą wiele miliardów dolarów. Jeff Ho, 20-letni malarz i surfer, otworzył sklep z deskami ze swoimi przyjaciółmi w Dogtown. On sam nadał im kształt, pomalowany w jasne, szalone kolory, stworzył projekt. Wkrótce stał się legendą w świecie surfingu.

Przez dwieście lat amerykański przemysł pracował nad stworzeniem nieograniczonego potencjału, ale tylko 11-latkowie mogli dostrzec ten potencjał.

Pierwsze deskorolki pojawiły się w latach 50. i na początku lat 60. były u szczytu popularności wśród amerykańskich nastolatków. Potem jeździli na deskorolce inaczej niż teraz. Koła nie były przystosowane do dużych prędkości, niemożliwe było wykonywanie skoków i wyczynów kaskaderskich. W połowie lat 60. ten sport został całkowicie zapomniany.

Nie możesz surfować przez cały rok. Byliśmy młodsi, widzieliśmy, co fajne rzeczy robią surferzy, i kopiowaliśmy je na ziemi, trenując na deskorolkach, które można łatwo zrobić w garażu.

W 1974 roku surfer z Północnej Kalifornii, Richard Novak, wpadł na pomysł, aby zrobić koła z poliuretanu. Były lżejsze i bardziej stabilne. Nazwał je Cadillac Wheels iw 1975 roku sprzedał 300 000 zestawów takich kół za 6-8 USD za sztukę.

Szkolne boiska sportowe otoczone były falami asfaltu, boiska do piłki nożnej i koszykówki powstały nie na płaskim terenie, ale w niewielkim zagłębieniu. Na tych falach asfaltowych skopiowaliśmy naszych idolów-surferów. Tylko jedna rzecz była ważna - wyglądać super fajnie, super stylowo.

Nie sądziliśmy, że będzie na to przyszłość, nie zamierzamy zarabiać pieniędzy. Po prostu nam się podobało.

Czy wiesz, co sprawiło, że skate stał się najpopularniejszym sportem w Kalifornii? Susza w 1976 r. Oszczędzono wodę, tysiące basenów było pustych, jeździliśmy na łyżwach i wymyślaliśmy nowe sztuczki. Oczywiście było to nielegalne, przekroczyliśmy granice własności prywatnej, mogliśmy zostać aresztowani, ale to było jeszcze bardziej ekscytujące.

Popularność sportu gwałtownie wzrosła, rozeszły się pogłoski o międzynarodowej konkurencji. Zrobiliśmy dla siebie mundur - niebieskie koszulki, koszulki z literą D, staliśmy się prawdziwym gangiem. A kiedy zawody zostały naprawdę zorganizowane w 1978 roku, byliśmy jak drużyna hokeja, która wyruszyła grać przeciwko łyżwiarzom.

Kręcono nas dla Rolling Stone, dla ludzi, nastolatki z całego kraju zobaczyły te zdjęcia i poprosiły rodziców, aby skaterzy byli równie fajni. Zaczęliśmy zawierać umowy z producentami odzieży i sprzętu sportowego, organizowaliśmy pokazy i prawdopodobnie byliśmy najlepiej zarabiającymi nastolatkami w Ameryce.

Wreszcie byłem jakoś dobry.

Popularne Wiadomości

Kategoria Chmura wiedzy, Następny Artykuł

Syfony, radiola i masło orzechowe: Jak działa sklep „pchli targ” w Irkucku
Biznesmenów

„Twoja półka” to przestrzeń, która łączy ręcznie robioną galerię, sklep z antykami i pchli targ: to słowo nie jest nieśmiałe, przechodząc do szyldu i wspierając najlepsze tradycje europejskich pchli targ. Właściciel sieci Irkuck Nikita Chibiskov powiedział Life wokół, skąd pochodzą towary i klienci, dlaczego taka przestrzeń nie jest możliwa w Internecie i co kupuje większość mężczyzn i turystów.
Czytaj Więcej
Jak Busfor zmienia rynek autobusów
Biznesmenów

„100 rubli za bilet autobusowy Busfor między Petersburgiem a Moskwą” - wygląda na to, że wszyscy napisali o tym wiadomości (i nie byliśmy wyjątkiem). Chociaż wszystko oczywiście nie jest do końca prawdą: tak, koszt to naprawdę 100 rubli, ale są tylko cztery bilety na każdy autobus. I sztuczki na tym się nie kończą: kampania rozpoczyna się w wyznaczonym czasie (albo o 10:00, a potem o 21:30), bilety są sprzedawane jeden po drugim i trzeba za nie zapłacić w 15 minut.
Czytaj Więcej
Pościg: jak Lamoda walczy o kupującego
Biznesmenów

Pozostawienie bez zakupu w sklepie internetowym Lamoda nie jest takie proste. Rzecz na stronie, którą odwiedził potencjalny nabywca, wyprzedzi go w reklamach w przeglądarce i biuletynach ze zniżkami. Kilka wiadomości e-mail z różnymi promocjami, osobistymi ofertami i kodami promocyjnymi może pochodzić z Lamody dziennie, a oglądany produkt pojawia się na stronach e-mail, na Facebooku i Instagramie.