Konto osobiste

Na czym żyją recepcjonistki

Życie wokół wciąż mówi o dochodach i wydatkach ludzi różnych zawodów. W nowym numerze - recepcjonistka. Zwykle im większy hotel, tym mniej obowiązków pracownik ma przy kasie. W dużych hotelach recepcjonista lub administratorzy akceptują jedynie opłaty za pokoje, rejestrują gości i wprowadzają ich w zasady zakwaterowania. Istnieją osobne usługi rezerwacji, zamawiania transportu lub wycieczek. W przypadku konfliktu recepcjonista pomaga starszemu administratorowi, który może zwrócić pieniądze niezadowolonemu gościowi lub przenieść go do pokoju wyższej kategorii. Zapytaliśmy dziewczynę, która pracuje w jednym z trzygwiazdkowych hoteli w Moskwie, w jaki sposób zarządza swoimi pieniędzmi, dlaczego możesz dostać się na czarną listę hotelu i dlaczego zawsze potrzebujesz paszportu w recepcji.

Zawód

3 000–5 000 rubli

akumulacja

Jak zostać recepcjonistą

Przyjechałem do Moskwy z małego miasteczka. Miałem bardzo dobry angielski w szkole, więc nauczyciel poradził mi, abym poszedł tam, gdzie się przydał, i poszedłem studiować w branży hotelarskiej. Z jakiegoś powodu myślałem, że na wakacjach ludzie zwykle zostawiają dużo pieniędzy, co oznacza, że ​​praca w hotelu powinna być opłacalna. Ponadto pracownicy w tym obszarze są zawsze potrzebni w Moskwie, Sankt Petersburgu lub na terytorium Krasnodar.

Teraz mam 24 lata, od trzech lat pracuję w dużym hotelu. Przyjechałem tutaj, kiedy już ukończyłem uniwersytet. Możemy powiedzieć, że dostałem pracę przez znajomego, ale teraz widzę, które dziewczyny przychodzą z nami do pracy, i rozumiem, że sam mogłem się do niej dostać.

Wymagania dotyczące zawodu

Recepcjonista ma sporo wymagań. Oczywiście starają się rekrutować dziewczyny o reprezentacyjnym wyglądzie. Podczas studiów chodziliśmy do różnych hoteli i obserwowaliśmy, jak wszystko tam się układa. Gdzieś zwykle wymagają wysokiego wzrostu, a rozmiar ubrań nie przekracza 44-46, ale nie mamy tak ścisłych ram. Zdecydowanie nie wezmą tylko tych, którzy mówią z regionalnym akcentem - to naprawdę przycina ucho. Ważna jest uprzejmość i umiejętność porozumiewania się, choć ze względu na duży obrót przybyli także ci, którzy otwarcie nieuprzejmie przyjmowali gości.

Talent nie jest tu potrzebny, ale musisz być w stanie pracować w trybie wielozadaniowym. Kiedy dostajesz pracę, spada na ciebie wiele informacji. Musimy znać program hotelowy, w którym podczas rezerwacji istnieje wiele różnych funkcji: taryfy, promocje, coś można naprawić, przedłużyć, zmniejszyć.

Mimo to wszyscy urzędnicy z pewnością nauczą się obsługi kart bankowych. Jeśli nikt nawet nie patrzy na kartę w sklepach, musimy sprawdzić, czy karta ma taką samą nazwę, jak wskazana w paszporcie gościa. Podczas szkolenia powiedziano nam, że oszuści płacą za zakwaterowanie w hotelu kartą innej osoby, a następnie prawowity właściciel kontaktuje się z bankiem, a po sprawdzeniu zwraca pieniądze na kartę bez specjalnego postępowania. Wielu gości jest oburzonych tym, ponieważ płacą kartą krewnego za hotel i za każdym razem muszą powtarzać to samo: „Na karcie jest napisane, że może z niej korzystać tylko właściciel”.

Nie mówiąc już o tym, że obcokrajowcy jeżdżą jeden po drugim, ale odwiedzają nas od czasu do czasu, więc urzędnik musi mówić w językach obcych. W jakiś sposób przybyły grupy z Polski, Włoch, ale przede wszystkim oczywiście chińscy turyści. Nie znają języków obcych, ale zawsze chodzą w grupach po 20 osób, a każdy z nich ma pilota, który mówi po rosyjsku. Nadal są Chińczycy, którzy studiują w Rosji. Patrzymy na wizę - będą mieli ją wydaną przez jakiś uniwersytet. Chińscy studenci z reguły potrafią już całkiem przyzwoicie tłumaczyć się po rosyjsku. Podczas komunikacji z gośćmi posługujemy się głównie językiem angielskim, ale znam też hiszpański. Przydało mi się to tylko kilka razy.

Wykres

Mamy bardzo duży hotel, więc recepcjonista ma pięć osób na zmianę. Zazwyczaj we wszystkich hotelach rozkład zajęć to „dwa na dwa”, ale pracujemy przez jeden dzień, a potem trzy. Jest to bardzo wygodne, szczególnie dla mieszkańców regionu moskiewskiego, studentów lub kobiet z dziećmi.

W nocy dzielimy się na grupy: ktoś siedzi od północy do czwartej rano, a ktoś od czwartej do ósmej, podczas gdy inni w tym czasie idą spać w specjalnym pokoju. Mamy prysznic, przyniosłam szczoteczkę do zębów i ręczniki. O ósmej rano wszyscy wychodzimy z kasy, ponieważ musimy już zamknąć kasę. I na ten czas, na godzinę przed końcem zmiany, z jakiegoś powodu jest najwięcej ościeży.

Zdarza się również, że w nocy jest tak wielu gości, że w ogóle nie mogą spać. Kiedy wychodzisz po nieprzespanej nocy, masz wrażenie, jakbyś właśnie wysiadł z pociągu - trzęsie się z boku na bok i w głowie słychać hałas. Taki reżim nie jest dobry dla zdrowia: zegar biologiczny idzie na manowce. Najcięższa praca zimą i jesienią. Wracasz do domu po zmianie, rozłączasz się - i prawie nie widzisz godzin dziennych.

Funkcje pracy

Mamy standard: musimy rozróżnić gościa z opłaconą z góry rezerwacją na dwie lub trzy minuty, a jeśli nie ma rezerwacji, jak to nazywamy „gościmy gościa z kasy”, musimy spotkać się z ośmioma minutami.

Zasadniczo są to dość rozsądne wymagania. Ogólnie rzecz biorąc, praca przy ladzie jest raczej nudna: powtarzasz wszystkim to samo, co papuga. Kiedy goście chodzą jeden po drugim, czas płynie szybciej. Jeśli nikogo tam nie ma, możemy usiąść i przedyskutować kilka abstrakcyjnych tematów. Ale nie możesz nic powiedzieć o gościach ani władzach: mamy kamery i podsłuch, wszystkie rozmowy są rejestrowane, a następnie zapisy są przechowywane przez pewien czas.

Najtrudniejszy czas w hotelu przypada tuż przed Nowym Rokiem i kiedyś pracowałem tego dnia. W rezerwacji mieliśmy ponad 600 pokoi, każda z dwiema osobami. Wszyscy ci goście ustawili się w szeregu, co prawie nie zmniejszyło się przez kilka godzin, mimo że nie poszliśmy na lunch i kolację i zrobiliśmy wszystko tak szybko, jak to możliwe. O północy nawet nie spojrzeliśmy na siebie, żeby pogratulować sobie wakacji. Gdzieś około 20 minut przed północą wszyscy się spieszyli i chcieli jak najszybciej dostać się do pokoi. Jeden człowiek próbował przedrzeć się przez kolejkę i oczywiście nikt za nim nie tęsknił. I tak się stało, że to on zaprojektowałem na zegar brzęczący.

Personel hotelu

Recepcjonista współpracuje również ze starszym administratorem, który nie siedzi przy kasie, ale zawsze znajduje się w pobliżu i może wyjść w razie konfliktu. Sam pracowałem w takiej pozycji zeszłego lata. Jest to już bardziej interesujące niż prosta rejestracja gości w kasie: komunikujesz się z przełożonymi, pracujesz z grupami i rozwiązujesz złożone problemy. Ale tak wiele odpowiedzialności spoczywa właśnie na dziewczynach-recepcjonistkach. Jeśli kosią i mówią mi o tym, to dwoje z nas będzie musiało odpowiedzieć. A w naszym hotelu jest pozycja paszportisty, który współpracuje z zagranicznymi grupami, wykonuje kopie paszportów.

Recepcjonista i administrator nadal mają wielu różnych przełożonych. Jeśli kierownik nie jest bardzo daleko od nas, sam przychodzi do recepcji, widzi, co robimy, a następnie sam rozumie, jak ciężko jest pracować z gośćmi.

Hotel ma również ochronę. Mówi się, że strażnicy niweczą niektóre szare schematy i mogą nawet wprowadzić kogoś do pokoju bez dokumentów, ale nie wchodzimy w to. Kolejna straż jest związana z kapłankami miłości. Pierwszego dnia roboczego ja i mój kolega przeszliśmy przez halę, a ona pokazała mi wszystkie prostytutki, o których wcześniej osobiście pamiętała. Każdej nocy te same starsze, zmaltretowane kobiety siedzą w holu i łapią swoje ofiary.

W nocy policja patroluje teren hotelu i jest to bardzo powszechny obraz: policjanci, ochroniarze i prostytutki spotykają się na sofach i rozmawiają. Jakoś napisali taką recenzję o naszym hotelu: „Hotel jest doskonały, tylko prostytutki w recepcji są zawstydzające”. Oczywiście autor recenzji miał na myśli te panie w holu, ale śmialiśmy się z faktu, że te dziewczyny zostały wezwane przez recepcjonistkę.

Przypadki kradzieży

„Gwiazdorstwo” hotelu określa nie poziom usług, ale liczbę świadczonych usług. Trzy gwiazdki oznaczają tylko pokój i wyżywienie, więc z rozrywki mamy tylko bar na parterze. Chociaż za niewielkie pieniądze wpłacone przez gości wszystko jest całkiem przyzwoite. Materac ortopedyczny z pokrowcem na materac, dobre poduszki i koce, prawie wszędzie są płaskie telewizory. Pokoje są zawsze czyste, pokojówki działają bardzo dobrze. Administratorzy kontrolują również sprzątanie i wyposażenie pokoi.

Wiele osób myśli, że pokojówki kradną rzeczy gościom, ale jeśli coś zniknie, nietrudno będzie ustalić, kto wyczyścił ten numer. Za takie zwolnienie natychmiast na podstawie artykułu, a pokojówki cenią pracę. Jakoś Chińczycy - mężczyzna i kobieta - podbiegli do naszego lady. Krzyczeli rzekomo jakaś kobieta ma spinkę do włosów ze swojego pokoju. Zadzwonili do pokojówki, która je wyczyściła, i dyżurnej recepcjonistki i postanowili zobaczyć ten numer - nagle szpilka do włosów po prostu gdzieś się rozpadła. Chociaż Chińczycy powiedzieli, że już wszędzie patrzą, zaczęliśmy patrzeć na podłogę, pod łóżko. Wchodzimy do łazienki, a taka tania plastikowa spinka do kraba jest przymocowana do zasłony prysznicowej. Chociaż z powodu hałasu, jaki wydawali ci goście, myśleliśmy, że szpilka do włosów zniknęła, przynajmniej ze złota i kamieni szlachetnych.

Typowi goście

Odwiedzają nas głównie podróżujący w interesach. Mają własne triki - na przykład specjalnie rezerwują pokój za pośrednictwem strony internetowej, aby uwzględnić posiłki, ale w ostatecznym rachunku wskazano tylko zakwaterowanie. Zdarza się, że mogą być zakwaterowani razem z kimś, a cena będzie wyższa, ponieważ obejmuje opłatę za śniadanie i kolację dla dwojga. W tym przypadku, zgodnie z dokumentacją, ponownie nie widać, że ktoś inny mieszkał z oddelegowanym pracownikiem. I tak oszukują swoich pracodawców. Czasami nawet księgowy firmy dzwoni i prosi o zorganizowanie wszystkiego, aby nie było jasne, że ich pracownik jest rozliczany z żoną.

Kiedy w Moskwie odbywają się olimpiady lub zawody, przyjeżdżają do nas grupy dzieci z całego kraju. Wieczorem dzieci się nudzą i biegają po podłogach i przeszkadzają tym, którzy chcą spać. W takich przypadkach wzywamy strażników. Mają tak surowy wygląd, że jednym rzutem oka mogą bardzo szybko uspokoić dzieci. Od maja do września chińskie grupy podróżują; może być od dwóch do dziesięciu grup dziennie, każda z 20 osobami. Są pozbawione skrupułów, głośne i po prostu wspaniałe. W lobby podczas rejestracji podnoszą boom, że straszą innych gości. Mogą zorganizować powódź na podłodze.

W piątki i soboty mamy pary jedna po drugiej. Główny napływ następuje od jedenastej do trzeciej rano, zwykle są również pijani, dlatego bardzo trudno jest się z nimi komunikować. Ponadto tacy goście przyjeżdżają albo bez paszportu, albo z jednym paszportem dla dwóch osób. I znamy już na pamięć wszystkie prawa związane z hotelami. Obudź się w środku nocy, ale powiemy Ci o zasadach świadczenia usług hotelowych w Federacji Rosyjskiej z 9 października 2015 r. Zgodnie z prawem zabrania się odprawy na podstawie prawa jazdy lub innych dokumentów, nie możemy wydać jednego gościa, a drugi poszedł z nim do pokoju właśnie tak.

Nie martwimy się o moralny charakter gości, nie sprawdzamy stanu cywilnego pary, ale czasami zwracamy uwagę, że nazwy nie pokrywają się i rejestracja w różnych miastach. Co więcej, są nie tylko pary mężczyzn i kobiet, ale także dwóch mężczyzn - jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

Mamy standardowe pokoje z jednym szerokim łóżkiem lub dwoma wąskimi. Czasami goście sami mylą je podczas rezerwacji. Jakoś osiedliło się dwóch mężczyzn, pozornie zwykłych biznesmenów. W szczególności ogłosiłem, że w pokoju jest jedno łóżko i najwyraźniej ich słuchali. Nie powtórzę ich ponownie i zaoferuję pokój z dwoma łóżkami, nagle jest to para gejów, jakoś nie chciałam ich urazić. Gdy tylko weszli do pokoju, natychmiast podbiegli do lady i wytłumaczyli: „Nie jesteśmy tacy! Zmień nasz numer!”

Konflikty

Mamy czarną listę gości, których w żadnym wypadku nie zakwaterujemy. Przebywają w nim głównie Cyganie za kradzież ręczników i pościeli. Na końcu listy był obywatel brytyjski. Kiedyś zapytałem, dlaczego ten pan jest na czarnej liście. Okazuje się, że w swoim pokoju rozmazał wszystkie ściany kałem.

Zwykle goście aranżują konflikty z najczęstszych przyczyn - z powodu braku paszportu lub płatności kartą innej osoby. Ale nie ma dość zwyczajnych przypadków. Gdy przyjechała para, mężczyzna i kobieta, weszli do pokoju, a po pół godzinie zeszli na dół i poprosili o zwrot pieniędzy, ponieważ wszystko im się nie podobało. Możemy wydać zwrot pieniędzy, ale tylko wtedy, gdy numer nie zostanie użyty. A potem pokojówki sprawdziły i okazało się, że w tym numerze wyraźnie oddały się radościom z miłości.

Wszyscy mamy te same podłogi i jakoś kobieta je pomieszała. Nie mogła wejść do swojego pokoju, a pokojówka, życzliwa dusza, otworzyła dla niej drzwi swoim uniwersalnym kluczem, chociaż jest to zabronione. Gość wchodzi do pokoju i nic tam nie ma. Pobiegła do recepcji z okrzykami: „Ukradli wszystko!” Ale szybko stało się jasne, że pokojówka właśnie otworzyła dokładnie ten sam numer, ale na drugim piętrze.

Często goście narzekają na hotel, ale zapominają wskazać przyczynę konfliktu. W książce skarg piszą: „Administratorzy drani, szumowiny, szumowiny”, ale ten człowiek nie napisał, że sam pojawił się bez paszportu. Kiedyś gość powiedział, że pokojówki nie rozmawiają z nim grzecznie, a potem okazało się, że zapalił świece w swoim pokoju, naruszając wszystkie zasady bezpieczeństwa pożarowego.

Jeśli poprosisz o książkę reklamacyjną lub wydasz zwrot pieniędzy, recepcjonista nie zajmie się problemem gościa, ale starszym administratorem. Zawsze staramy się zatrzymać naszych gości, nawet przejść do podwyższenia kategorii pokoju - uaktualnienia. Zwykle zwiększamy o jeden krok, ale są chwile, gdy jesteśmy gotowi przyjąć gości od najtańszych pokoi do klasy biznesowej. Ale różne hotele mogą mieć własne zasady. W hotelu, w którym pracuje moja dziewczyna, musisz podać kilka bardzo ważnych powodów modernizacji - na przykład pokój nie nadaje się do zamieszkania, ponieważ goście z góry zalali go wodą.

Dochód

Wynagrodzenie portiera wynosi 20 tysięcy rubli, ale mamy również część bonusową pensji. Zwykle nagroda wynosi około 10 tysięcy, w odcinku wypłaty nazywa się ją „zasługą produkcyjną”. W lecie jest zawsze wyższa, a przede wszystkim wychodzi w styczniu, kiedy ładowanie hotelu jest bardzo małe. W Dniu Turystyki i w Sylwestra nadal są premie - od 5 do 10 tys.

Otrzymujemy również premie za dodatkową sprzedaż śniadań i kolacji. Jeśli gość zarezerwował tylko zakwaterowanie, możemy zaoferować mu dodatkową opłatę za posiłki. System pokazuje, kto opracowuje dodatkowe usługi, za co otrzymujemy kolejne półtora tysiąca. Czasami proponujemy, aby iść do pracy dodatkowej na 12 godzin w dniu wolnym od pracy. My sami podpisujemy umowę z pracodawcą, że zgadzamy się na pracę w weekend, i jest to wypłacane podwójnie.

Pewnego razu urzędnicy z jednej zmiany pozbawili mnie 25% premii za brak posiadania pewnej liczby osób przy kasie. W ciągu dnia powinno być co najmniej trzech tragarzy, ale było ich tylko dwóch i kolejka gości. Władze spojrzały na kamery i mamy to w całości do tego.

Średnio recepcjonistka otrzymuje około 30 tysięcy miesięcznie. Starszy administrator ma wynagrodzenie w wysokości 22 tysięcy i więcej premii. Na tę pozycję otrzymałem 36–38 tys.

Wydatki

Wynajmuję pokój na przedmieściach za 10 tysięcy rubli, a wraz z Internetem i prądem idzie 11 tysięcy. W Moskwie przyjeżdżam tylko do pracy, jadę metrem i pociągami około godziny. Zawsze przeznaczam pewną kwotę na podróż - 1300 rubli. Mogę także jeździć raz w miesiącu do mojego rodzinnego miasta. W drodze spędzam około 3 tys., Muszę zająć zarezerwowane miejsce. Ale mogę iść do dentysty z ograniczonym budżetem i zdać płatne testy, które w Moskwie są dwa razy droższe.W moim rodzinnym mieście farbowałem włosy w dobrym salonie za jedyne 1500, pomimo tego, że mam włosy poniżej łopatek i dość grube.

Około 6 tysięcy wydaje mi się na jedzenie. Sekret oszczędzania jest bardzo prosty: jestem w pracy przez jeden dzień, karmią tam pracowników za darmo, potem śpię przez jeden dzień, mogę tylko wydawać na napoje gazowane lub jogurt. I dopiero trzeciego dnia idę do sklepu po coś prostego - makaron, kiełbaski, płatki, muesli, ogórki i pomidory. Zwykle spędzam około 600-700 rubli na podróż. Wcześniej nadal grzeszyłem śmieciowym jedzeniem, mogłem jeździć kilka razy w tygodniu i zostawić tam 200-300 rubli.

Mamy mundur w pracy, więc nie potrzebuję dużo ubrań. Kupuję coś dla siebie, choć nie patrzę szczególnie na ceny, mogę wydać 5 tysięcy rubli na sukienkę. Uwielbiam zakupy w drugiej połowie lipca i na początku sierpnia. Wszędzie są duże rabaty i można znaleźć niedrogie coś dobrego. Średnio na ubrania wydaje się średnio 2 tysiące, ale już powstały nadwyżki. Sam nie wiem, kiedy kupiłem tyle torebek i tych samych czarnych bluz.

Recepcjonista musi mieć miękki makijaż i zadbane paznokcie. Nie robię manicure, po prostu pokrywam paznokcie bezbarwnym lakierem. Kiedyś grałem na gitarze, więc przywykłem do tego, że nie zawracam sobie głowy paznokciami. Na kosmetyki mogę wydać około tysiąca rubli. Zawsze wybieram wodoodporny tusz do rzęs, aby mógł wytrzymać codzienną zmianę i się nie popisać. Do pracy jakoś kupiłem matową szminkę o bardzo pięknym odcieniu. Dziewczyny w pracy zdecydowały, że to MAS, a nawet strażnicy zrobili komplementy, ale w rzeczywistości była to marka białoruskich kosmetyków, a na tę pomadkę wydałem tylko 160 rubli. W tym samym sklepie z białoruskimi towarami znalazłem dobry i niedrogi suchy szampon. Przynoszę też dużo kosmetyków z mojego rodzinnego miasta, a krewny daje mi ogólnie perfumy. Do pracy zwykle zbieram włosy w kok. Właśnie kupiłem spinkę do włosów w Fixspray za 40 rubli, co pomaga zrobić wszystko porządnie.

Prowadzę mało aktywne życie towarzyskie, komunikuję się tylko z kilkoma przyjaciółmi, nie chodzę do kawiarni i klubów. Z rozrywki lubię czytać książki, ale są one bardzo drogie, nie tylko w Moskwie, ale także w moim rodzinnym mieście. Każda książka kosztuje około 500 rubli. Ale w Moskwie idę do używanej księgarni, gdzie można znaleźć klasykę, współczesną literaturę, a nawet coś po angielsku. Wszystkie książki są w dobrym stanie, ale kosztują tylko 50-60 rubli.

Do końca miesiąca zazwyczaj mam już pieniądze i mogę nawet coś zaoszczędzić. I pracując jako starszy administrator, zgromadziłem całkiem sporo. Potem zebrałem wszystkie pieniądze i kupiłem sobie futro i iPhone'a. W sierpniu były dobre rabaty na futra, a futro kosztowało mnie tylko 60 tys. Niektórzy mówią, że jeśli nie masz samochodu i wynajmujesz pokój, to nie potrzebujesz płaszcza, a nie statusu, aby go nosić. Ale gdybym miał samochód, zrobiłbym to bez futra, ponieważ nie zamarzłbym tak bardzo na ulicy. Dla mnie nie jest to luksusowy przedmiot, ale uniwersalne ubranie, które ogrzeje się zimą. Kupiłem też iPhone'a tylko dlatego, że mój telefon się zepsuł. Wziąłem piąty, wydałem na niego 15 tysięcy.

Tylko raz w życiu nie miałem pieniędzy pod koniec miesiąca i naprawdę nie mogłem się doczekać pensji. Stało się to dokładnie wtedy, gdy kupiłem futro i iPhone'a. Potem na jednej karcie pozostało mi 200 rubli, a na drugiej prawie nic. Ostatnią gotówkę w wysokości 200 rubli wydałem na artykuły spożywcze i poszedłem do salonu komunikacji, aby odciąć moją kartę SIM. Pracownik salonu już zaczął go wycinać i mówi mi, że będzie kosztować 150 rubli. Na szczęście na mapie wciąż było trochę więcej, żeby to spłacić.

Obejrzyj wideo: PRACA W HOTELU! Story Time, Plusy, Minusy (Listopad 2019).

Popularne Wiadomości

Kategoria Konto osobiste, Następny Artykuł

Zmień pozycję w ciągu dnia roboczego
Dobry nawyk

Życie wokół mówi o dobrych nawykach i prostych czynnościach, które ostatecznie mogą uczynić życie lepszym. W nowym wydaniu rozumiemy niebezpieczeństwo siedzącej pracy i dlaczego potrzebne są miękkie pufy i wysokie stoły. Inżynier Ruslan Mamaev DevOps, Skyeng Prawie 100% mojej codziennej pracy wykonuję na komputerze.
Ładuj gadżety poprawnie
Dobry nawyk

Życie wokół mówi o dobrych nawykach i prostych czynnościach, które ostatecznie mogą uczynić życie lepszym. Dzisiaj - o tym, jak prawidłowo ładować gadżety: smartfony, tablety, laptopy, zegarki i słuchawki - aby przedłużyć ich żywotność i nie zabić baterii przed czasem. Vlad Filatov, dziennikarz high-tech, bloger wideo Mam kilka rodzajów urządzeń, które ładuję każdego dnia: inteligentne zegarki, tablety, laptopy i słuchawki bezprzewodowe.
Czytaj Więcej
Noś wymienne buty w pracy
Dobry nawyk

Po przedłużającym się indyjskim lecie do miasta przyszło zimno, ale najgorsze jeszcze przed nami. Śnieg, odczynniki, odchody i inne (przerażające, aby pomyśleć, co jeszcze) brud zabieramy ze sobą do domu, na uniwersytet, do pracy, a następnie nosimy przez cały dzień w pokoju. Coś wchłania się w dywan, a coś pozostawia nieprzyjemne ślady na płytce, powodując niezadowolenie personelu sprzątającego.
Przechowuj przedmioty według kategorii
Dobry nawyk

Życie wokół mówi o prostych czynnościach, które czynią życie lepszym. Dzisiaj porozmawiamy o przechowywaniu rzeczy według kategorii (a nie według strefy, jak wielu jest przyzwyczajonych) - jakie są zalety i jak to zorganizować. Irina Tsyplenkova konsultant ds. Sprzątania, organizator przestrzeni, założyciel projektu „Pełne zamówienie” Jakie są zalety przechowywania według kategorii?