Wykonane przeze mnie

Moscow Free Tour: Jak zarabiać na bezpłatnych wycieczkach

Po kilkakrotnej zmianie koncepcji biuro Free Tour w Moskwie stanie się Starbucks w świecie turystyki. Jego przewodnicy pracują już w 17 miastach na całym świecie i prowadzą wycieczki za darmo - tylko po wskazówki, których rozmiar określa zwiedzający.

Wkrótce zespół MFT ma nadzieję zacząć sprzedawać płatne wycieczki, które są już popularne w Moskwie i innych miastach ich obecności.

Pole działalności

Wycieczki po Moskwie i innych miastach

Data rozpoczęcia

2011 rok

przychody za rok (szacunki H&F)

ponad 10 milionów rubli

Witryna

//moscowfreetour.com/

Ayrat BAGAUTDINOV (na zdjęciu), Nikita BOGDANOV

Współzałożyciel projektu Moscow Free Tour

Jak to się wszystko zaczęło

NIKITA:

Ukończyłem Wydział Fizyki Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego i przez pewien czas byłem zaangażowany w miejskie zadania, takie jak „Running City” lub Encounter: uczestnicy, konkurując ze sobą, muszą wykonać nasze zadania i po drodze dowiedzieć się czegoś o mieście. Organizowaliśmy imprezy firmowe, poszukiwania obcokrajowców w Moskwie. Podobał mi się ten zawód i nie porzuciłem go, nawet gdy dostałem pracę jako asystent dyrektora generalnego zagranicznej firmy konsultingowej.

Przez długi czas projekt przepływał z jednej formy do drugiej. Zadania sprzedawane słabo, klienci nie chcieli kupować świni w szturchnięciu. Koncepcję bezpłatnych wycieczek z zagranicy przyniosła moja przyjaciółka Nastya Kachevskaya, aw 2010 roku pojawiła się firma Moscow Free Tour, oferująca zarówno bezpłatne, jak i płatne wycieczki. W formie, w jakiej obecnie istnieje biuro, zarobił w 2011 r. W pierwszym roku około 5000 osób wybrało się na wycieczki, aw następnym trzykrotnie więcej.

Teraz Grupa MFT ma czterech współzałożycieli: Nikitę Bogdanov, Airata Bagautdinova, Siergieja Sobolewa i Artema Saviłowa.

Koncepcja

Koncepcja bezpłatnej wycieczki nie polega na pokazaniu Moskwie za darmo dla wszystkich, ale na zaoferowaniu zwiedzającym wycieczki w celu niezależnej oceny pracy przewodnika. Ten formularz był bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów do naszych płatnych wycieczek. Mamy cały pakiet płatnych wycieczek, które mają przejrzysty harmonogram, nie trzeba ich rezerwować. Codziennie (oprócz czwartku) o godzinie 14:00 pokazujemy zabytki Kremla, a o 16:00 moskiewskie metro. Wszystkie nasze wycieczki są w języku angielskim.

Trasa po Kremlu jest najbardziej popularna. Rosyjskie muzea są konserwatywne i stanowią ogromną liczbę barier dla turystów. Na przykład, aby zorganizować wycieczkę do muzeum, musisz złożyć wniosek z wyprzedzeniem i dokładnie wskazać liczbę osób w grupie. Jako jedyni udajemy się codziennie zwiedzać Kreml bez wcześniejszej rejestracji i płatności. Znaleźliśmy obejście, które będziemy utrzymywać w tajemnicy.

Nikita Bogdanov

Pieniądze

Darmowe wycieczki zabierały nam cały czas, ale nie pieniądze. Na samym początku zainwestowaliśmy zaledwie 1000 USD, a po półtora roku projekt zaczął już przynosić zyski. Witrynę wykonaliśmy sami.

W szczycie sezonu gromadzimy grupy po 25 osób. Średnio taka grupa pozostawia 6000 rubli jako napiwek. Wszystkie zarobione pieniądze trafiają do przewodnika - dzięki temu nasi gawędziarze próbują. Zimą przewodnik może zarobić 3000 rubli za jedną wycieczkę. Płacimy wynagrodzenie naszym przewodnikom w pełnym wymiarze godzin.

Sama firma zarabia tylko na płatnych wycieczkach. Średnio płatna wycieczka dla obcokrajowca kosztuje 950 rubli, bierzemy 550 rubli od studentów. Mamy inny projekt przeznaczony dla Moskali, o nazwie „Spacer po mieście”. Te wycieczki są tańsze, kosztują 300 rubli.

Istnieją trzy do czterech razy więcej płatnych wycieczek niż bezpłatne. Zobacz Moskwę za darmo Przyjeżdża średnio 30 osób. Jest 10 wycieczkowiczów na płatnych wycieczkach. Okazuje się, że liczba osób, które odwiedziły darmową wycieczkę, jest w przybliżeniu równa liczbie osób, które zdecydowały się zapłacić.

Światowa ekspansja

Myśleliśmy, że moskiewski plan pracy można przenieść do innych miast na świecie. Oczywiście darmowe wycieczki nie zostały przez nas wymyślone, aw wielu krajach europejskich już istnieją. Są jednak miasta, w których ludzie jeszcze nie zrozumieli, jak dobrze to działa. Tam rozwijamy naszą działalność pod marką NewGenerationTours.

W 2011 r., Równolegle z Moskwą, uruchomiliśmy firmę w Petersburgu, a nieco później w Wenecji, w ubiegłym roku w Mediolanie. Teraz pracujemy w 17 miastach na świecie. Przed Nowym Rokiem nasi przewodnicy poprowadzą turystów do 20 nowych miast, a latem nadrabi kolejne 30 miast.

Podczas gdy mówimy tylko o bezpłatnych wycieczkach. Płatne wycieczki w innych miastach powinny się wkrótce rozpocząć. Mamy główne biuro w Moskwie, aw innych miejscach są nasi przedstawiciele i przewodnicy, prawie wszyscy pracują bez biura. W niektórych miastach w stanie są tylko dwie osoby.

ustalony harmonogram

Klienci

Nisza, w której pracujemy, to turystyka indywidualna. Oferujemy wycieczki osobom, które nie przyjeżdżają autobusem turystycznym, ale same kupują bilet do Moskwy i nie boją się studiować Rosji bez wcześniejszej rezerwacji. Dzisiaj ta nisza nie jest zbyt opłacalna, ale istnieje pozytywny trend i duży potencjał.

Najczęściej mamy turystów z Australii, Ameryka Południowa jest na drugim miejscu, ponieważ mieszkańcy wielu krajów w tym regionie nie potrzebują wiz, a trzecie miejsce to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Liczba turystów z Wielkiej Brytanii wyraźnie rośnie od marca tego roku, kiedy tanie linie lotnicze EasyJet zaczęły latać. Mamy bardzo wysoką ocenę na TripAdvisor, a nawet otrzymaliśmy certyfikat jakości. Ponadto współpracujemy z Moscow City Sightseeing - naszym turystom oferujemy 30% zniżki na piętrowe czerwone autobusy.

Zespół

Zazwyczaj publikujemy ogłoszenie o poszukiwaniu przewodników na HeadHunter. Nie szukamy akredytowanych przewodników, ale charyzmatycznych ludzi z dobrą znajomością języka angielskiego. Casting odbywa się w zabawny sposób: zbieramy się w parku i komunikujemy. Zwykle przychodzi duża liczba osób. W ubiegłym roku spośród 60 osób wybraliśmy dwie. Wśród naszych przewodników jest ekonomista z jednego znanego banku, jest specjalista od stosunków międzynarodowych.

W naszej bazie freelancerów - około 20 osób, na bieżąco współpracuje z nami dwóch przewodników. Firma zatrudnia około siedmiu innych pracowników, w tym nas.

Plany

Naszym globalnym pomysłem jest, aby podróżować Starbucks we wszystkich miastach, aby ludzie na całym świecie mieli równie dobrą obsługę według ustalonego harmonogramu. Mamy produkt, który wszystkim się podoba. Teraz naszym zadaniem jest prawidłowe skopiowanie go, aby znaleźć kompetentnych ludzi na ziemi.

Tekst: Zlata Onufrieva

Zdjęcie: Elena Tsibizova

Obejrzyj wideo: Rosja Kaliningrad - w stolicy obwodu 39 (Grudzień 2019).

Popularne Wiadomości

Kategoria Wykonane przeze mnie, Następny Artykuł

Business Geek: awaria programu IT Obamy, miliony w Halloween i inne hity tygodnia
Chmura wiedzy

Businessinsider: Jak Cisco stracił miliardową umowę z Amazonem W przyszłym tygodniu Cisco wreszcie zaprezentuje nowy produkt stworzony przez ściśle tajny startup Insieme Networks. Pozwoli to firmie zająć miejsce na rynku technologii SDN, co może znacznie obniżyć koszty budowy sieci. Cisco zainwestowało w tę firmę 100 milionów USD i zainwestuje kolejne 750 milionów USD, jeśli wszystko pójdzie dobrze.
Załóż firmę: serwis samochodowy
Chmura wiedzy

Własny serwis samochodowy to kosztowna firma, której nie warto zaczynać, trochę obeznana z samochodami. Będziesz musiał zająć się klientami z wyprzedzeniem, a nie przed otwarciem, ale przed rozpoczęciem pracy nad projektem. Jeśli nie masz kilkudziesięciu przyjaciół, którzy są gotowi naprawić samochód w twoich skrzynkach naprawczych, lepiej nie zabierać się do pracy.
Evil Genius: How American Apparel Creator boli firmy
Chmura wiedzy

W tym tygodniu marka odzieżowa American Apparel w końcu otrzymała 25 mln USD od Standard General. Ta transakcja pozwoli firmie ponownie uniknąć ruiny: jej pożyczkodawca Lion Capital zażądał natychmiastowej spłaty długu w wysokości 10 milionów USD. Producent kultowej amerykańskiej odzieży przeżywa ciężkie czasy - od 2010 roku strata wyniosła 270 milionów dolarów.